Reklamační rad
Reklamační podmínky internetového obchodu Rybarske.cz
K vyřízení reklamace budeme potřebovat vyplnit reklamační list, který si můžete stáhnout zde.
- Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u obchodníka a které je vlastnictvím kupujícího.
- Je-li kupující spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti nebo povolání) na veškeré nabízené zboží se poskytuje záruční doba v trvání 24 měsíců, není-li u zboží uvedeno jinak a postupuje se ve smyslu zákona č. 1/2003. 10/2024 Sb. o ochraně spotřebitele a zákona č.. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník a těchto reklamačních podmínek.
- Pokud si kupující objednal použitou věc a byl o tom kupující informován, záruční doba je 12 měsíců. Není-li kupující spotřebitelem, postupuje se ve smyslu ustanovení zákona č.j. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník a záruční doba je 12 měsíců. Na reklamace, pokud kupující není spotřebitel se nevztahují tyto reklamační podmínky, ale postupuje se dle ustanovení Obchodního zákoníku.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od obchodníka pokud si zboží přebírá kupující osobně nebo jím zmocněná osoba.
- Kupující je povinen reklamaci uplatnit do dvou měsíců od zjištění vady nejpozději však do uplynutí záruční doby. Doporučujeme reklamaci uplatnit neprodleně.
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím užíváním:
- k vadě došlo mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
- nesprávným zacházením s výrobkem, způsobem jiným než byl uveden v návodu k použití,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy přirozeného prostředí zboží podle návodu k používání,
- zanedbáním péče a údržby o zboží,
- poškozením zboží nadměrným zatěžováním,
- poškozením záruční plomby nebo jejím znehodnocením pokud ji produkt obsahuje,
- neodbornou montáží nebo demontáží, vyžadují-li to příslušné právní předpisy,
- zásahem do produktu, kterým se provedou změny, které kvalitativně zlepšují produkt, ale nebyly provedeny výrobcem nebo jím pověřenou osobou. přetaktování procesoru,
- používáním zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiným porušením záručních podmínek.
- Z odpovědnosti za vady jsou rovněž vyňaty vady, které vznikly při živelné pohromě.
- Odpovědnost za vady se nevztahuje i na běžné opotřebení zboží (nebo jeho části) způsobené používáním zboží. Za vadu nelze považovat, jak vyplývá již z povahy věci doba minimální trvanlivosti nebo doba spotřeby, která může být omezena na kratší dobu. Doba minimální trvanlivosti, doba použitelnosti, doba spotřeby nebo obdobná doba je uvedena na zboží, pokud takovému označení zboží podléhá.
- Reklamovaný zboží je třeba zaslat na adresu obchodníka: Rybářské potřeby RYBA, Trstínská 9, 917 01 Trnava, Slovenská republika. (upozorňujeme, že zboží zaslané na dobírku nebude převzato) nebo osobně přinést na uvedenou adresu. Zboží je třeba vhodně zabalit, aby během přepravy nedošlo k poškození. Doporučujeme zboží zaslat doporučeně, případně jako pojištěnou zásílku. Ke zboží je třeba připojit kopii dokladu o koupi (fakturu) a popis vady spolu s přiloženým vyplněným Reklamačním formulářem.
- V případě reklamace, vyplněný reklamační formulář, je třeba poslat emailem na info@rybarske.cz. Zboží je třeba odesláno spolu s přiloženým vytištěným formulářem na adresu prodejny obchodníka - Rybářské potreby RYBA, Trstínska 9, 917 01 Trnava, Slovenská republika.
- Pokud předmětem reklamace je zboží, které je pevně zabudováno, kupující je povinen poskytnout maximální součinnost za účelem provedení obhlídky předmětu reklamace obchodníkem nebo třetí osobou určenou obchodníkem.
- Obchodník potvrdí přijetí vytčení vady a vydá kupujícímu osvědčení o uplatnění reklamace zboží ve vhodné formě s uvedením lhůty do které zajistí odstranění vady. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení obchodníkovi, nejpozději však moment, kdy obchodník znemožní nebo zabrání převzetí předmětu reklamace. Není-li možné potvrdení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Potvrzení o vyřízení reklamace obchodník pošle písemně v případě, že vytčení vady bylo odmítnuto.
- Obchodník je povinný určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odôvodnených případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení zboží nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí reklamaci obchodník ihned, v odôvodnených případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí být delší než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. To však neplatí, pokud z objektivních důvodů, které obchodník nemohl ovlivnit, nebylo možné vyřídit reklamaci v dané lhůtě, to zejména pokud pro vyřízení bylo třeba pořídit příslušné náhradní díly nebo odborné posudky.
- Pokud obchodník odmítne odpovědnost za vady, dôvody odmítnutí písemně sdělí kupujícímu. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost obchodníka za vadu, může vytknout vadu opakovaně a obchodník nemůže odmítnout odpovědnost za vadu.
- Práva kupujícího při uplatňování reklamace:
- jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby tato byla bezúplatně, včas a řádně odstraněna
- kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti pokud tím obchodníkovi nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,
- obchodník může namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou věc, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže,
- jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání řádnému používání věci má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Dojde-li k výměně za náhradní věc, na tuto se vztahuje nová záruční doba.
- jde-li o jiné neodstranitelné vady, které však nebrání používání zboží, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
- Obchodník vrátí kupní cenu kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký použil kupující při zaplacení kupní ceny, pokud kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady. Všechny náklady spojené s úhradou nese obchodník.
- Reklamace se považuje za vyřízenou, skončí-li reklamační řízení předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, poskytnutím slevy, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí, přičemž kupující potvrzuje osobní převzetí resp. je dokladem i potvrzení přepravního podniku v případě, že kupující osobně nepřebírá reklamaci.
- O výsledku reklamačního řízení je kupující prodá informován v zákonné lhůtě.
- Pokud si kupující nepřevezme reklamovanou věc do 6 měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může ji obchodník prodat. U věci vyšší hodnoty musí obchodník o svém záměru prodat věc vyrozumět kupujícího a poskytnout dodatečnou lhůtu pro převzetí věci a to vše podle ust. § 623 odst. 1 písm. 5 Občanského zákoníku.
- Nepoškození zboží, resp. neporušenost obalu (dle pokynů při přebírání zboží) je třeba zkontrolovat při přebírání zboží, jelikož se zboží při přepravě může poškodit. Doporučujeme kupujícím rozbalit zboží a prohlédnout si jej v přítomnosti dopravce. Vaším podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal je nepoškozený.
- Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek, a obchodník si vyhrazuje právo je kdykoli měnit i bez předchozího upozornění obchodníka.
- Kontakt pro zasílání reklamací PNEUMATO s.r.o., Trstínská 9, 917 01 Trnava, info@rybarske.cz